T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / OSMANGAZİ - Davut Çalışkan İlkokulu

Ekmeği Çöpe Atma 1 Ekmek, 1000 Emek

Ekmeğin, tarlada başlayan yolculuğunun soframıza kadar olan aşamalarını çocukların tanıması ve sosyal bağlarımızın güçlenmesi açısından örnek bir projedir.Anasınıfı öğretmenlerimiz Emine GAVĞA ve Leyla Mizgin KARACA'ya teşekkür ederiz.

Başvuru Sahibinin Adı

 

 EMİNE GAVGA

Projenin Adı

EKMEĞİ ÇÖPE ATMA BİR EKMEK, BİN EMEK

Projenin Genel Hedefi

Ekmeğin tarlada başlayan yolculuğunun soframıza kadar olan aşamalarını çocukların tanıması, ne kadar çok emek olduğunu gözlemlemesi, ekmeğin hayatımızdaki önemini fark etmeleri.

Projenin Özel Amacı

Ülkemizde bir yılda çöpe atılan ekmek ile 542 bin ton buğdayı israf ediyoruz. Her gün 101 milyon ekmek üretiliyor ve bunun 95 milyonu tüketilirken 6 milyonu çöpe atılıyor. Ülkemizde bir yılda çöpe atılan 2.1 milyar adet ekmeğin parasal değeri 1,5 milyar TL’dir. Bu parayla 80 hastane, 500 okul inşa edilebilir. Ekmek israfı  üzerinde durulması gereken önemli bir konudur ve projemizin  amacı çocuklarda bunun farkındalığını sağlamak.Tüketebileceğimiz kadar ekmek almak, ekmek israfını önlemede en büyük adımdır. Dilimlenmiş ekmekleri tercih etmeli, tüketmediğimiz dilimleri buzdolabında saklamalı ve sonrasında ısıtarak kullanmalıyız.

Projenin Süresi

Yedi hafta

Projenin Toplam Bütçesi

Bütçe ihtiyacı yoktur.

Projeyi Finanse Eden Kuruluş

Davut Çalışkan İlkokulu

Projenin Uygulanacağı Yer/ler

Osmangazi/Bursa

Proje Ortakları

Leyla Mizgin Karaca - Emine Gavga

Proje İştirakçileri

Leyla Mizgin Karaca - Emine Gavga ve Davut Çalışkan İlkokulu Anasınıfı A ve B şubeleri öğrencileri.

Projenin Hedef Kitlesi

Davut Çalışkan İlkokulu Anasınıfı öğrencileri ve aileleri.

Projenin Nihai Faydalanıcıları

Davut Çalışkan İlkokulu Anasınıfı öğrencileri ve aileleri.

Projenin Beklenen Sonuçları

 

Öğrencilerin temel bir besin kaynağı: ekmeğin insanlar için önemini kavranması.

Öğrencilerin İnsan vücudunun enerji ve besin ihtiyaçlarını karşılamak için ekmeğe ihtiyacı olduğunu farketmesi. Ekmek, karbonhidrat, protein, lif ve bazı mineraller gibi vücudun çalışması için gerekli olan birçok besin maddesini içerir. Özellikle buğday ekmeği, insanlar için önemli bir kalori kaynağıdır ve günümüzün hızlı yaşam tarzında enerji gereksinimini karşılamak için yaygın bir seçenektir.

 

Toplumsal ve sosyal bağlar: ekmeğin hazırlanması ve paylaşılması, aileler ve topluluklar arasında güçlü sosyal bağlar oluşturabilir. Birçok kültürde ekmeğin birlikte yenmesi, paylaşmanın sembolü haline gelmiştir. Bu, insanların birbirleriyle daha yakın ilişkiler kurmalarına ve toplumsal dayanışmayı teşvik etmelerine yardımcı olur. Çocuklarla birlikte ekmek bağışı yapılarak bu değeri kazanmaları hedeflenmektedir.

Çocuklarının ekmeğin oluşum aşamalarını tecrübe ederek öğrenmeleri

Un ve mayanın nasıl yapıldığını gözlemleyerek öğrenmeleri

Projenin Temel Faaliyetleri

 

Önce sınıfta ekmeğin oluşum aşamaları ile ilgili videolar seyredilerek hikaye okunup, ilgili boyamalar yapılacak. Sonraki hafta taş değirmen gezisi düzenlenerek buğdayın una dönüşümü seyredilecek. bir sonraki hafta velilerle birlikte bir ekmek fırınına gidilerek ekmeğin hazırlanışı gözlemlenecek. 4. hafta sınıfa davet edilen bir veli çocuklarla birlikte ekmek mayası hazırlayacak. 5. hafta yine bir veli katılımı ile minik ekmekler yapacağız. 6.hafta evlerimizdeki bayat ekmekleri getirerek Bayat ekmeklerden bayat ekmek pizzası yaparak o gün onları yiyeceğiz. 7. hafta ihtiyaç sahibi aileler için ekmek bağışında bulunacağız.

 

23-01-202423-01-202423-01-202423-01-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.01.2024 - Güncelleme: 23.01.2024 14:55 - Görüntülenme: 41
  Beğen | 0  kişi beğendi